6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: Otogaz Kullanıcılarının Bilmesi Gereken Hususlar

  1. #1
    Durum : Çevrim Dışı
    Üyelik tarihi : 12.11.2011
    Yaş : 21
    Mesajlar : 1.089

    Otogaz Kullanıcılarının Bilmesi Gereken Hususlar


    TRİGER KAYIŞI NEDİR?
    OTOGAZ KULLANICILARININ BİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
    ARACINIZ ÇOK YAKIYORSA

    * İlk olarak 1 lt. su şisesine benzin koyarak aracin benzinde tuketimi kontrol edilir. Benzinde cok yakiyorsa, problem benzin sistemindedir. Boşuna gazda problem aranmamalıdır. Benzindeki problem halledildiginde gazdaki problem de otomatik olarak ortadan kalkacaktir. Benzin sisteminde tum problemler halledildikten sonra gaz kontrolune gecilmelidir. Unutulmamalidir ki, benzinde problem varken gazdaki problemi çözmek mümkün değildir.
    * Arac yağ yakiyorsa ve su eksiltiyor ise motorda problem var demektir. Dolayisiyla sadece gazı değil benzini de cok yakar.
    * Regulator takilmadan once
    triger kayisi degismisse triger kayisi sente atlamis olabilir. Triger kayisi sente araliginin fazla olmasi, aracin hem gazi hem de benzini cok yakmasina sebep olur.
    * Subaplar fazla siki veya gevsek olabilir.
    * Arac rektifiyeden cikmissa motor ust kapagi fazla taslanmis olabilir. Fazla taslanmissa yanma odasi hacmi daralir ve hararet yapar. Hararet yapan ve motoru zarar goren arac sadece gazi degil, benzini de cok yakar.
    *
    Buji ve buji kablolari eski ise tam atesleme yapamadigi icin yanmamis gaz cikabilir. Dolayisiyla yakit tuketimi cok olur.
    * Platin ve ateslemesi problemli ise gazi ve benzini tam yakmaz veya cok yakabilir.
    * Karburatore giren hava miktari gereginden fazla ise yakiti cok yakar. Ayrica;
    * Mikser hava aliyorsa gazi cok yakar.
    * Regulatordeki tamir takimi uygun degilse (genelde sonradan takilan ve orijinal olmayan yedek parcadan kaynaklanir) gaz ayari iyi yapilamaz ve bu cok yakmaya sebep olabilir. Bu nedenle orijinal yedek parca kullanilmalidir.
    *
    LPG kacagi olabilir. Kacak olan bolgede genellikle terleme veya buzlanma olur.
    * Regulatore gelen kalorifer suyu yanlis yerden alinmis veya su gelisinde problem olmasi cok yakmaya sebep olabilir.
    * Regulatordeki hava ayar vanasi cok acilmis olabilir. Sayet hava ayar vidasi cok az acildiginda veya kisildiginda aracin rolantisinde degisme olmuyorsa arac bir yerlerden hava aliyordur. Bu hava alma problemi de genelde karburator alt takozu veya westinghouse dan kaynaklaniyordur.
    * Araba hararet yapmissa, regulatorun su tarafi deforme olmus ve gazi tam buharlastirmiyor olabilir.
    * Aracin benzinde gaz analiz degerleri iyi degilse problem benzin sistemindedir. Dolayisi ile bu problem ortadan kaldirilinca dogrudan gazda da problem ortadan kalkacaktir.
    * Aracta hava ayar vidasi varsa (genelde enjeksiyonlu araclar icin soz konusudur) kisilmasi gerekir.
    * Kilometre teli arizali olabilir.ROLANTI PROBLEMI VAR ISE
    * Arac benzinde calisirken rolantide problem var mi bakilir. Sayet problem yoksa gazdaki problem icin asagidaki secenekler incelenir.
    *
    Karbüratör kelebegi arizali olabilir. Bu durum aracin rolantisinin bozulmasina sebep olabilir ve cok yakma problemi gorulebilir.
    * Aracta
    manifold hava aliyorsa, arac rolanti tutmaz.
    * Buji ve buji kablolari eski ise rolanti bozulabilir.
    * Karburator alt takozu hava aliyorsa rolanti bozabilir. (yukselir)
    * Karburator kelebegi arizali ise (kelebek millerininin bulundugu yerden hava aliyorsa) arac rolantide durmaz ve cok yakar.
    * Regulator diyafram ve contalari bozulmus olabilir. (Tamir takimlarin 50.000 Km.de degistirilmelidir).
    * Regulator rolanti ayari iyi yapilmalidir.
    * Aractaki westinghouse da problem olabilir.
    * Regulatordeki diyafram patlak olabilir. Regulator yetkili serviste kontrol ettirilmelidir.
    * Rolanti avans ayarindan bozuluyor olabilir.
    * Regulator icinde biriken kostik ayda bir kez bosaltilmalidir.
    * Benzinde arac rolantisi normal degerlerinde olmalidir.
    * Regulator selenoid vanasi kontrol edilmelidir.
    * Motor da hava cikis yeri varsa o tikali olabilir.
    * Regulatore 12 volttan dusuk voltaj geliyorsa rolanti problemi dogabilir.ARAÇ KOKU YAPIYORSA
    * Regulator diyafram ve contalari bozulmus olabilir. Tamir takimini degistirin.
    * Aracinizda gaz kacak kontrolu yaptirin.
    * Egsozunuz patlak veya delik olabilir.
    * Araba hararet yapmissa, regulator su tarafi deforme olmus ve gazi tam buharlastirmiyor olabilir.
    * Radyatorde delik olmasi veya tikali olmasi kokuya sebep olabilir.
    * Istasyondan alinan gaz kotu olabilir. Istasyonu degistirin.
    * Manifold contasindaki su girisi atesleme odasina su kaciriyorsa aracta su eksiltir ve hararet yapar.
    ARAÇ GAZDA KESIKLIK YAPIYORSA
    * Regulatorun rolanti deligi tikali olabilir.
    * Regulatorun selenoid vanasi arizali olabilir.
    * Araba tekliyorsa bujiler veya buji kablolari kotu durumda olabilir.
    * Araba gazi kesik kesik aliyorsa ya kagit filitre tikalidir ya da samandirada problem vardir.
    ARAÇ GEÇ CALISIYORSA
    * Arac gec calisiyorsa platinde problem olabilir, kompresoru dusuk olabilir veya subap ayari iyi olmayabilir.
    * Distributor, buji veya kablolar eskimis olabilir.
    * Avans ayari iyi olmayabilir.
    * Regulatorun hava ayari iyi yapilmamis olabilir.
    ARAÇ STOP EDIYORSA
    * Westinghouse da kacak varsa rolanti bozulur ve araba stop edebilir.
    * Karburator hava aliyorsa fren yapinca araba stop edebilir.
    * Arac hareket halinde iken vites bosa alinip frene basildiginda arac stop ediyorsa frenler kaciriyor olabilir.
    * Karburatorlu araclarda arac calisirken vites bosta iken stop ediyorsa hava fazla geliyor olabilir.
    DİĞER PROBLEMLER
    * Tankin ustu terliyorsa kacak olabilir veya ortamin sicakligi ile tankin bulundugu yerin sicaklik farki fazla olabilir.
    * Araba hararet yapmis ve radyatorde su kalmamis ise diyafram patlak olabilir. * Gaz deposunda gaz var ama gaz beyne ulasmiyorsa samandira arizali veya pislik tutmus olabilir. (Samandira emisi temizlenerek problem halledilebilir)
    * Yakit secici anahtar yanmis ise sarj dinamosu bozuk veya aku fazla sarj edilmis olabilir.
    * Arac cok hararet yapiyorsa, motor contasi kalitesiz olabilir.
    * Arac yokus asagi veya bos viteste stop ediyorsa gazla benzin karisiyor olabilir. Benzin geri donus valfi (cekvalf) takilmalidir.
    * Enduksiyon bobini akimi yuksek ise meksefeyi, o da platini yakar (karburatorlu araclar icin). Bu durum aracin benzinde 3.000 dev/dk.dan sonra patirti yapmasina gazda cekmemesine sebep olabilir. Ayrica enjeksiyonlu araclarda benzinde iyi ama gazda cekmiyorsa eksantrik mili bozuk olabilir.
    Burak Özdelice
    0534 200 08 52
    A Rh(+)
    www.peugeotteam.com

  2. #2
    Durum : Çevrim Dışı
    Üyelik tarihi : 03.07.2012
    Yaş : 25
    Mesajlar : 21.353
    ​Teşekkürler kardeşim,konuyu lpg sistemlerine taşıdım bilgine...
    FıRaT AYDıN
    2008 PeuGeoT 207 1.6 THP GT
    0532-213-89-51

  3. #3
    Durum : Çevrim Dışı
    Üyelik tarihi : 16.09.2012
    Yaş : 26
    Mesajlar : 910
    ellerine sğlık kardeşim,güzel paylaşım olmuş.çok işime yarıycak
    Hakan AKTAY
    İST/EYÜP
    WAİTİNG....

  4. #4
    Durum : Çevrim Dışı
    Üyelik tarihi : 21.06.2012
    Yaş : 41
    Mesajlar : 293
    eline koluna sağlık güzel paylaşım....
    MURAT ÖZTÜRK - TRABZON/AKÇAABAT/YILDIZLI
    2005 MODEL PEUGEOT 307 XR 1.4 BENZİN + LPG(GAS İTALY) -
    MICHELIN ENERGY SAVER - 205/60/15/DörtMevsim Lastik
    KALİTELİ İNSAN İŞİYLE, BOŞ İNSAN KİŞİYLE UĞRAŞIR ..
    ZİHİN FUKARA OLUNCA, AKIL UKALA OLURMUŞ...

  5. #5
    Durum : Çevrim Dışı
    Üyelik tarihi : 14.11.2011
    Yaş : 39
    Mesajlar : 5.322
    Paylaşım için teşekkürler çok değerli bilgiler.
    Fuat
    1999 Honda Civic 1,6 ies Aut GP BRC LPG
    19:00-07:00 arası 0 535 278 24 38

  6. #6
    Durum : Çevrim Dışı
    Üyelik tarihi : 18.01.2011
    Yaş : 26
    Mesajlar : 1.388
    yararlı bilgiler, teşekkürler.
    ( 206 ) feline... Red dream


Benzer Konular

  1. Oto ses sistemi kurulumunda dikkat edilmesi gereken hususlar :
    By By_Ersin in forum Müzik sistemleri hakkında bilmek istedikleriniz
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 02.06.2013, 02:00
  2. Benzinli taşıt satın alırken dikkat edilmesi gereken hususlar.
    By By_Fırat in forum Yararlı Makaleler ve Faydalı Bilgiler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 13.09.2012, 09:53
  3. Yağışlı Havalarda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
    By By_Fırat in forum Yararlı Makaleler ve Faydalı Bilgiler
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 28.08.2012, 16:35
  4. Uzun Yola Çıkarken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar.
    By By_Fırat in forum Yararlı Makaleler ve Faydalı Bilgiler
    Cevaplar: 15
    Son Mesaj: 18.08.2012, 08:44
  5. Sıralı Sistem LPG Otogaz Nedir?
    By HaKaN's in forum Lpg Sistemleri
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 25.05.2012, 22:12

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1