Port Polish Nedir?

By_Engin

, ANKARA
Port Polish Nedir? Nasıl Uygulanır?

İçten yanmalı motorların silindir kapağındaki emme ve egzoz kanalları yani portları fabrika üretimi özellikleri paralelinde çoğunlukla kaba döküm ve ortalama ölçülerdedir. Bunun sonucunda da motorların ürettiği güç, bu portların düzensizliği ölçüsünde belli bir ortalamadadır.



Özel sipariş sonucu portların ölçülerinin eşitlenerek belirli bir parlaklığa kavuşturulması verimi arttıran bir çalışmadır. Bu çalışmanın püskürtmeli ve karbüratörlü motorlarda farklı bir anlayış ve düzende gerçekleştirilmesi gerekir. Bilindiği üzere motorların silindirlerine, karbüratör veya püskürtme yoluyla sevk edilen yakıtın mümkün olduğu kadar küçük parçalara ayrılması yani parçalanması gereklidir.



Emilen hava karbüratör içinden geçtiği süreçte bu parçalanmayı sağlar. Emme manifoldu ve silindir kapak portlarını kat eden bu karışım da silindirlere girdiğinde yanmaya hazır olur. Ancak bu yol kat edilirken pürüzlü olan emme manifoldu ve emme portlarında oluşan sürtünme her ne kadar hava yakıt karışımının hızını bir miktar kesse de sürtünme yakıtın daha fazla parçalanmasına da yardım ederek daha verimli bir karışım haline getirir. Bu mevcut yolun ölçülerini eşitlemek muhakkak ki verimi arttıran bir çalışmadır ve gereklidir de.

Karbüratörlü motorların emme yollarının aşırı parlatılması, sürtünmeyi bertaraf edeceği ve yakıtın silindirlere varıncaya kadar damlalaşmasına neden olacağından verimi azaltan bir sonuç oluşur. Bu aşamada parlatılmış portlar motorun sadece yüksek devirlerinde verim sağlar.



Püskürtmeli motorlarda ise enjektörler tarafından yakıtın emme subabının üzerine püskürtülmesi ve hemen silindirlere direkt olarak sevk edilebilmesi sonucunda portların daha parlak şekilde çalışılmasına olanak tanır ve tüm motor devir bantlarında da verimli sonuçlar verir. Egzoz portlarının ise gerek karbüratörlü gerekse püskürtmeli motorlarda portların eşitlenmesi ve parlatılmasının faydası vardır.



Fabrika üretim şartları gereği, portların çok düzgün olması veya olmaması paralelinde güç artış farklılıkları oluştuğundan genel olarak bir sabit sonuç değeri vermek mümkün değil. Port ve polish işlemi yapılan bir silindir kapağının subap ve subap yuvalarının da özel çalışmalar sonucunda artı güçler üretmesi mümkündür. Bu işlemler sırasında bu subap yuva işlemlerinin de gerçekleştirilmesi zorunludur.

Kaynak
 

CeCoLi

Yeni Üye
Enginim eline koluna sağlık faydalı bir konu olmuş. Benimde kendi ellerimle bir fiil yapmak isteyeceğim bir uygulama...
 

gogo46

Yeni Üye
paylaşım için teşekkürler...skoda favorit bu işlemlerle 58hp den 80-85hp lere çıktıgını biliyorum
 

gogo46

Yeni Üye
şimdiye kadar 2 tane favorit eskittim.çok basit kullanışlı arabalardır.pek kimse beyenmez ama başınıda agrıtmaz.ne werirsen onu alırsın
 

By_Engin

, ANKARA
şimdiye kadar 2 tane favorit eskittim.çok basit kullanışlı arabalardır.pek kimse beyenmez ama başınıda agrıtmaz.ne werirsen onu alırsın
Abicim bana biraz bilgi verebilirsen sevinirim. Kaç model olmalı, hangi modeli alınmalı, yakıt tüketimi, kronik arızaları vs.
 

gogo46

Yeni Üye
dostum suan kullandıgın motordan daha basittir onunla baş ediyorsan favoritle :) ...93 sonu ve 94 lx ve glx alınır.kesinlikle 91-92-93 bakma ne olursa olsun.vw skodayı satın aldıgında 94 modellerini aynı kasa olsada yeniledi.şehir içi 30lt benzinle 400-450km giderdi.ama diplersen yarıyarıya düşer.vites oranları çok idealdir ama 5. vitese attınmı herşey biter.140km hıza kadar brodweyleri her türlü yerdim 5.vitese attınmı dedigim gibi her sey biter.son favoritimi 50.000km almıştım 80.000km sattım.amortisörleri 3cm kısaltmıştım ön amortisörler taştı.acık filtre kule gergisi falan filan anılarım depreşti.km si az temiz bulabilsem yine alır binerim.
 

Celal Baycan

Yeni Üye
paylaşım ıcın cok teşşekkürler peki 1.4 hdı lere uygularsan bunu nasıl bı degısme olur ve nerde uygulatabılırız ?
 

CeCoLi

Yeni Üye
paylaşım ıcın cok teşşekkürler peki 1.4 hdı lere uygularsan bunu nasıl bı degısme olur ve nerde uygulatabılırız ?
Bu konu daha çok benzinli motoru ilgilendirir ama dizelde de elbet fark yaratacaktır. Fakat bu uğraşıya değer mi değmez mi orasını merak ettim bende... Çünkü atmosferik olarak benzinli motor yüksek devir çevirmesi esnasında manifold ve portların içinden geçen hava çok hızlanır. Sürtünmeyi azaltarak ve portlar genişletilerek buradan kazanç sağlanmaya çalışılır.

Bence dizele güzel bir yazılım yapılırsa en faydalı iş olur...
 

Celal Baycan

Yeni Üye
Bu konu daha çok benzinli motoru ilgilendirir ama dizelde de elbet fark yaratacaktır. Fakat bu uğraşıya değer mi değmez mi orasını merak ettim bende... Çünkü atmosferik olarak benzinli motor yüksek devir çevirmesi esnasında manifold ve portların içinden geçen hava çok hızlanır. Sürtünmeyi azaltarak ve portlar genişletilerek buradan kazanç sağlanmaya çalışılır.

Bence dizele güzel bir yazılım yapılırsa en faydalı iş olur...

Cem abi Zaten su jant + lastık ısını bı halledelım dırek yazılıma gırcem =) 70 hp 95 hp oluyor =) bide cadde tipi egzantirik =)
 

By_Engin

, ANKARA
paylaşım ıcın cok teşşekkürler peki 1.4 hdı lere uygularsan bunu nasıl bı degısme olur ve nerde uygulatabılırız ?
Tahminim 5~10 hp arası bir fayda sağlayabilir. Nerede yaptıracağınız konusunda bir fikrim yok. İstanbul'da Umut Rıza abinin yaptırdığı yer olabilir. Bilen arkadaşlar yardımcı olacaklardır.
 
Üst